طراحی گمنام
در نگاه اول، «گمنام»[1] anonymous. نمود ناپسندی دارد: نامعلوم، ناشناخته، و درنتیجه فاقد عاطفه و ارتباط با هیچ فرد مشخص. اما در بستر روندهای زیادهبابشدهٔ معاصرِ طراحی، ازقرارمعلوم خصوصیت بهظاهر خاکستریِ شهرت ‹گمنام› مطلوبیت یافته است. ابتدا میبایست گفت که تب طراحیْ آهستهآهسته تقریباً تمامی کنشوریهایی را که حتی ربط دورادوری با (←) گشتالتون[2] […]
طراحی مؤلف
طراح مؤلف[1] auteur design. ــ که گاهی با عنوان «طراح امضادار»[2] signature designer. نیز شناخته میشود ــ را میتوان همانند فیلمسازِ مؤلف دانست، زیرا هردو دیدگاه منحصربهفردی دارند که پیرو هماناند. هردو معمولاً نه گماشتهٔ کسی هستند و نه خود را چندان ملزم به پاسخگویی میبینند. طراحان مؤلف ازآنرو که خود مسئول تدوین تفهیمنامهها[3] briefs. […]
طراحی معمارانه
سابقهٔ درهمپیچیدگیوده است، طراحیder Rohe (1886-1969). و فرانک لوید رایت[3] Frank Lloyd Wright (1867-1959). مِندینی،
طراحی مفهومی
طراحیdeOutSpeed: 200, position: ‘top center’, relative: true, offset: [-7, 0], }); دستهٔ مجزایی از انواع طراحی نیست، بلکه طراحیدر طیف وسیعی از فعالیتطراحیومی به شیوههایی با (←) فرم به آزمونوخطاطراحی مفهومیراحی جافتاده است را جابهجا کند. از […]
طراحیطرح کسبوکار
طرح کسبوکارset: [-7, 0], }); سندی راهبردی است که اهداف صاحبان کسبوکار مزبور و برنامهٔ دستیابی به آن اهداف را تبیین میکند. این سند شامل جزئیاتی درخصوص برنامهٔ ورود به بازار، برآوردهای مالی، (←) بازارپژوهی، منظور کسبوکار[2]منظور کسبوکار (business purpose) دلیلی است که شما شرکت یا مجموعهٔ خود را بنیان گذاشتهاید: آن دلیل اصلی، که […]