رویداد #۶: داستان اسبابِ بازی

بازی همواره یکی از دغدغه‌های دنیای طراحان است. اما این مفهومِ گره‌خورده به خلاقیت، از بدو پیدایش انسان، طی قرن‌ها بدل به مفهومی گسترده و دمادم دگرگون شده است: آن‌طور که، ترکیبی است از دنیاهای چندگانهٔ ریاضی و مهندسی و روان‌شناسی و طراحی؛ و آن‌قدر دیگرگون که بازی‌های حرکتی جای خود را به بازی‌های رومیزی، و بازی‌های دنیای واقعی جای خود را به بازی‌های دیجیتال داده است. طراحان، پس از انقلاب صنعتی، همواره یکی از مهم‌ترین بازیگرانِ این صحنهٔ تحول بوده‌اند و  در هرآنچه وضع موجود صنعت بازی است سهیم‌اند. در این میان، نقش اساسی «بازی» در آموزش و تأثیرات فرهنگی‌اش آن‌چنان جریان‌ساز بوده که طراحان و پژوهشگران را با پرسش‌هایی بنیادین مواجه کرده است. ازجمله طراحان ایرانی را و این پرسش که «بازی ایرانی» چیست و طراحی برای آن چگونه می‌تواند باشد؟

نشست ششم زاین با حضور صمد خطیبی، آزاده بیات و محمد رسولی‌پور، کنشگران این عرصه، با تجاربی گوناگون و  از زوایایی متفاوت به بازی‌های ایرانی و چالش‌های پژوهش، طراحی و تولید آن می‌پردازد. «داستان اسبابِ بازی» را از دست ندهید.

‌‌

لینک ثبت‌نام:

https://evand.com/events/gametools

این مطلب را هم‌رسانی کنید:

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها