رویداد #۹: طراحی برای آیندهٔ ایران

طراحی برای آینده ایران

ما ایرانیان در شرایطی زندگی می‌کنیم که شکاف بزرگی بین واقعیتِ شرایط زندگی ما از یک سو، و خواسته‌ها و دانسته‌های فردی ما از سوی دیگر وجود دارد. بنابراین چندان عجیب نیست که بروز نارضایتی از وضعیتِ موجود به بخشی از زندگیِ روزمرهٔ ما تبدیل شده است.
داشتن تصویری مطلوب از آینده برای تغییر مثبت ضروری است، در غیر این‌صورت، ابراز نارضایتی صرف و کنشگریِ کوتاه مدت به نتیجهٔ مشخصی نمی‌رسد. به بیان ساده‌تر، باید بدانیم که چه می‌خواهیم. موثر بودن این تصویرسازی به این بستگی دارد که این عمل بتواند تغییرات ملموسی را در زندگی ما ایجاد کند، اگر نه توصیفات کلی مثل خوشحال‌بودن یا آزاد بودن کمک چندانی به ما نمی‌کند.

بدون شک، طراحان صرف نظر از گرایش حرفه‌ای، نقش مهمی در ساختن تصویر مطلوب از آینده برای جامعه دارند. در این زمانِ خاص، شاید بتوان گفت وظیفه آنان است که به ترسیم این تصویرِ مطلوب، یا به بیان دیگر، چشم‌انداز مطلوب کمک کنند.
زاین با همراهی ایرانشهر، قصد دارد با کمک الگوی “طراحی جمعی”، از دیزاینرهای ایرانی برای ترسیمِ چشم اندازِ مطلوب ایران برای پنج سال آینده کمک بگیرد.

دو کارگاه رایگان با ظرفیت محدود در طی این رویداد برگزار خواهد شد. از شما دعوت می‌کنیم تا برای ثبت‌نام در کارگاه نخست از وبسایت این رویداد بازدید کنید.
Www.future.zign.ir

این مطلب را هم‌رسانی کنید:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها