رویداد دهم: پیش از محصول؛ دیزاین تجربه کاربری

در نخستین رویداد سری تجربه، جمعه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۳، با نیکو فروردین دیزاینر ارشد محصول در مایکروسافت، مونا جعفری، دیزاینر ارشد محصول در بانک N26 و نگین یشمی، هم‌بنیانگذار زاین، درباره دیزاین تجربه کاربری در سطح جهانی گفتگو کردیم. از چالش‌های ملموس طراحی در سازمان‌های بین‌المللی گفتیم و از مسیر حرفه‌ای دیزاینرها در دل واقعیت‌های پیچیده.

برخی از نکات کلیدی که به آن‌ها پرداخته شد:

  • چرا مهارت‌های نرم (مثل گوش‌دادن فعال) اساس دیزاین مؤثر هستند؟
  • یک فرآیند دیزاین خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ و چطور با نیازهای واقعی هماهنگ می‌شود؟
  • هوش مصنوعی چطور دیزاین محصول را دگرگون کرده است؟
  • دسترس‌پذیری، موضوعی فراموش‌شده یا هستهٔ دیزاین انسان‌محور؟

این جلسه، نه فقط روایت تجربه‌های حرفه‌ای بود، بلکه تأملی عمیق در مورد نقش دیزاینر به‌عنوان «پژوهشگر نیازهای انسانی» بود.

ویدئوی این رویداد را در یوتیوب تماشا کنید:
https://youtu.be/GsomW19cO6M

این مطلب را هم‌رسانی کنید:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها