در نخستین رویداد سری تجربه، جمعه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۳، با نیکو فروردین دیزاینر ارشد محصول در مایکروسافت، مونا جعفری، دیزاینر ارشد محصول در بانک N26 و نگین یشمی، همبنیانگذار زاین، درباره دیزاین تجربه کاربری در سطح جهانی گفتگو کردیم. از چالشهای ملموس طراحی در سازمانهای بینالمللی گفتیم و از مسیر حرفهای دیزاینرها در دل واقعیتهای پیچیده.

برخی از نکات کلیدی که به آنها پرداخته شد:
- چرا مهارتهای نرم (مثل گوشدادن فعال) اساس دیزاین مؤثر هستند؟
- یک فرآیند دیزاین خوب چه ویژگیهایی دارد؟ و چطور با نیازهای واقعی هماهنگ میشود؟
- هوش مصنوعی چطور دیزاین محصول را دگرگون کرده است؟
- دسترسپذیری، موضوعی فراموششده یا هستهٔ دیزاین انسانمحور؟
این جلسه، نه فقط روایت تجربههای حرفهای بود، بلکه تأملی عمیق در مورد نقش دیزاینر بهعنوان «پژوهشگر نیازهای انسانی» بود.