تصویر نگین یشمی

نگین یشمی

پژوهشگر دیزاین و مدیر ارشد محصول

کارآموزی مبتنی بر تفکر طراحی

این پژوهش حاصل یک فعالیت گروهی با موضوع استفاده از تفکر طراحی برای حل مسئلهٔ سازمانی در استخدام طراحان محصول جدید به تیم است. مقالهٔ این پژوهش به زبان انگلیسی نوشته شده و عنوان کامل آن عبارت است از:

Design Thinking-Based Internship; An Efficient Alternative for Hiring Product Designers

چکیدهٔ مقاله:

To fill a specialized job position, organizations should provide onboarding training. Therefore, investigating more rapid and efficient training is unavoidable. This case study reports a method based on Design Thinking for training product designers during an internship to prepare them for a professional job position. This training, including the theory and practice, was conducted twice, with each taking three months. We organized two intern groups containing four participants under a senior product manager’s supervision as a mentor in — Bahar E-Commerce Company— a Fintech startup. After completing these internships, five external referees evaluated the trainees’ skills such as problem determination, ideation, design thinking, user experience, user interface design and product evaluation. In addition, the result of their design project was evaluated with real users. The results showed that trainees could conduct a design project at a professional level, offering great value to startups. On the other hand, the internship was more time-effective and cost-effective than onboarding a new employee and provided better compliance. For the trainees, applying the Design Thinking approach via an actual project in a startup was a fast way to become an expert in product design.

برای دیدن متن کامل مقاله از پیوند زیر استفاده کنید:

Full version

این مطلب را هم‌رسانی کنید:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

شاید این مطالب هم برای شما جالب باشد

پروژه: ۱۰۰ صندلی در ۱۰۰ روز (100 Chairs in 100 Days / 2007)
‌یادداشت‌‌ها

طراحی انتقادی (Critical Design) در طراحی صنعتی

طراحی انتقادی مفهومی نسبتاً نوین در اندیشه طراحی معاصر است که بر خلاف جهت‌گیری سنتی طراحی صنعتی، نه درصدد حل مسئله یا تولید محصول، بلکه به‌دنبال طرح پرسش، ایجاد تأمل، و نقد ساختارهای قدرت، فناوری و فرهنگ است. این مقاله با تکیه بر نمونه‌های تصویری از آثار طراحانی چون فیلیپ استارک (Philippe Starck)، مارتینو گامپر (Martino Gamper)، یرتسی سیمور (Jerszy Seymour) و دیگران، به تحلیل جایگاه طراحی انتقادی در بستر طراحی صنعتی می‌پردازد. این تحلیل نشان می‌دهد که چگونه طراحی صنعتی می‌تواند از سطح عملکرد و تولید عبور کرده و به بستری برای تفکر فرهنگی و اجتماعی بدل شود.

Read More »
‌یادداشت‌‌ها

طراحی برای نوآوریِ فرایندی

هدف نویسنده از این مقاله بررسی نقش طراحی[1] design. در ایجاد نوآوری پایدار و تحلیل رابطهٔ بین نوآوری محصول و نوآوریِ فرایندی است.[2] sustainable innovation,

Read More »