مفهوم تفکر طراحی بیش از یک دهه است که بهعنوان یک دیدگاه راهبردی در شکلدهی به کسبوکارها و همچنین یک رویکرد به حل مسئله و نوآوری در صنعت مطرح شده است ــ هرچند در واقع میتوان ریشههای آن را در مباحث فلسفهٔ فناوری، پس از جنگ جهانی دوم، یافت.
مانند بسیاری از مفاهیم مشابه، عرضهٔ یک مفهومِ ذهنی و انتزاعی به بازار و عمومیت یافتن آن چالشهایی مانند کجفهمی، حذف جزئیات مهم، سطحی شدن و سوءاستفادهٔ افراد غیرمتخصص را بههمراه دارد. در این رویداد، تلاش میکنیم ضمن پرداختن به این چالشها برخی از مباحث مهم مربوط به تفکر طراحی را، که کمتر در فضای فارسیزبان به آنها اشاره شده، بررسی کنیم.
شرکت در این رویداد صرفاً با رایانه امکانپذیر است و فقط بخش کوتاهی از آن بعداً بهصورت عمومی منتشر خواهد شد.
لینک ثبتنام: