ویژند
ویژند[1] brand. نام، طرح یا نمادی است که کالاها یا خدمات یک فروشنده را ــ بهواسطهٔ (←) ارزشافزودهاش ــ از رقبا متمایز میکند. ارزشافزودهٔ ویژندْ مفهومی مدرن از امتزاج روابطی است که میان تمامی مبادلات و تعاملات بین مصرفکنندگان، کسبوکارها و جو بازار ساخته میشود. اصطلاح «ویژند» عموماً به کالاها، خدمات و حتی افراد شاخص […]
ویژندسازی
ویژند[1] brand. به ذهن مصرفکننده تصاویری متبادر میکند. مثلاً، سیبی که گازی از آن گرفته شده نهتنها تداعیکنندهٔ محصولات کاربردی رایانههای اپل[2] Apple (Founded 1976). است، بلکه با دیدنش مجموعهای از ویژگیهای مرتبط با این ویژند، همچون سادگی، یگانگی و زیباییشناسی_9342_3(‘footnote_plugin_reference_9342_3_3’);” onkeypress=”footnote_moveToReference_9342_3(‘footnote_plugin_reference_9342_3_3’);” >[3] branding. گذاشتن بر او محکوم میشود. ویژندها به نهادهای (←) اجتماعی قدرتمندی بدل […]